سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بنده ای را که دهان خود را می گشاید و می گوید : «بارالها ! به من روزی بده» ؛ ولی دست از طلبِ روزی می کشد، دشمن می دارد . [.امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :3
کل بازدید :45079
تعداد کل یاداشته ها : 26
103/2/24
9:36 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
اکبر هیجویی[0]

خبر مایه

امروز جزوه ی ترموینامیک دانشگاه صنعتی شریف را برای شما آماده کرده ام که امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که جزوه مباحث مربوط به ترمودینامیک 1 رشته ی مکانیک را  پوشش می دهد و مباحثی از سر فصل های ترمودینامیک مربوط به گرایش کنترل که جزء ترمودینامیک 2 مکانیک است در این جزوه نیست.

حجم فایل 2kb و pdf می باشد.


  
  

نقطه ی کار ترانزیستور یکی از اولین چیزهایی است که هنگام شبیه سازی یک تقویت کننده باید محاسبه و بررسی شود چرا که اگر بایاس ترانزیستور درست نباشد تمامی تحلیل های دیگر ما نادرست می باشد پس یکی از دلایل نادرست بودن جواب های بدست آمده عدم بایاس درست ترانزیستور است.

امروز قصد دارم نحوه ی به دست آوردن اطلاعات دقیق نقطه ی بایاس ترانزیستور را با استفاده از نرم افزار Orcad Pspice آموزش دهم و آمیدوارم مفید و کارآمد برای شما دوستان عزیز باشد.

خوب است بدانید که این نرم افزار برای بدست آوردن نقطه ی کار فرض می کند که تمام خازن ها مدار باز و سلف ها اتصال کوتاه هستند.

در این جا به تحلیل یک مدار ترانزیستوری ساده می پردازیم و تمامی مراحل گفته شده برای این مدار برای تحلیل نقطه ی کار ترانزیستور در هر مداری صدق می کند.

برای دیدن این آموزش به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >